Holdbeskrivelse og trænere sæson 2022-2023

Børn

Hold

Alder

Træningstid

Holdbeskrivelse

Trænere

Familieholdet
(Når 1 fra familien er tilmeldt er alle husstandes børn i alderen 0-5 år og voksne velkommen)

0-5 år

Torsdage 16:30-17:30
Stor Gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 36

Vi skal have pulsen op og have sved på panden – alle mand.
Vi skal hoppe, trille, kravle, løbe, danse og snurre rundt, så vi får hele kroppen i bevægelse.
Vi skal lave sanglege, vi skal udfordres motorisk på forhindringsbanen og have en masse fri bevægelse med og uden redskaber.
Og vigtigst, skal vi have det sjovt sammen 

Sanne Lund Schouby
Mathilde 

Børnehaveholdet

Fra 3 år

Torsdage 15:30-16:30
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 36

Vi skal udforske gymnastikkens verden som er fuld af leg og bevægelse.
Vi kommer til at hoppe og bevæge os til musik, lave sanglege og tumle på redskaber.
Der kommer helt sikkert sved på panden og fuld fart på. Vi får styrket motorikken og brugt lattermusklerne mens vi har det sjovt sammen.

Sanne Lund Schouby
Mathilde
Rikke

Leg og spring

0 kl. – 1 kl.

2 kl. – 3 kl.

Onsdage 16:00-17:00 
Stor gymnastiksal
Kolind skole 

Onsdage 17:15-18:15
Stor gymnastiksal
Kolind Skole

Opstart uge 36

Har du en masse energi?
Er du til en masse sjov og leg?
Elsker du at røre dig og få brugt en masse energi?
Synes du det er sjovt at udfordre sig selv?
Er det at få en masse nye venner lige noget for dig?
Hvis du kan svare ja på overstående, så kom med på holdet hér. Her laver vi alt fra holdgymnastik til en masse forskellige lege.
Holdet er for både piger og drenge.

Leah Meineche
Tanja Rønnest
Karoline 

Mini-Disko

5 år – 2 kl.

Mandage 17:00-18:00
Multisal
Kolind+

Opstart uge 36

Mini-disko er et sjovt dansehold for børn fra 5 – 2 kl.
Holdet bliver fyldt med hygge, leg og ikke mindst en masse dans!
Til mini-disko bliver der bl.a. danset til MGP, Disney og meget andet.
Mini-disko er også et hold med fokus på barnets motorik og bevægelse.
Så har du et barn med numsen fuld af krudt og danselyst, er mini-disko det rette hold!”

Louise Johnsen
Stine Skyldahl

Showdance 

3 kl. – 6 kl.

 

Holdet mangler instruktør. 
Kunne det være noget for dig så kontakt Sanne på 26209530. 

Holdet vil kunne ligge når det passer dig/jer. 

 
      

Voksen

Hold

Alder

Træningstid

Holdbeskrivelse

Trænere

 

Motionsboksning

Fra 11 år

Tirsdage 19:00 – 20:30
Torsdage 19:00 -20:30
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 32

Kan du li´at gi´den gas – træne så sveden springer?
På dette hold er der fokus på både kondition og styrke.

Claus Figge

CrossDance

Fra 15 år

Tirsdage 19:30 –  20:30

Crossdance™ er en modulopbygget dance fitness lektion, hvor du vil komme omkring DANCE, BODYTONING, CARDIO og BALANCE.

De enkelte moduler kommer ikke i en tilfældig rækkefølge, men er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning. Og en certificeret instruktør er klar til at guide dig i hvert enkelt modul.

Ét er dog sikkert:

Du skal nok få sved på panden, mens masser af smil, energi og overskud tikker direkte ind på kontoen.

Bevægelserne er gentagne og enkle. Det er den sjoveste måde at opnå tusindvis af ekstra skridt på kort tid med garanteret smil på læben og sved på panden.

Husk gode sko gode sko og en flaske vand

Gitte Jensen

Jumping-Fitness

OBS BEGRÆNSET PLADSER

 

Fra 15 år 

Onsdage 19:00 – 20:00
Multisal
Kolind+

Opstart uge 36

Jumping® Fitness er en fantastisk motionsform, som er utrolig sjov, intensiv og samtidig meget skånsom for leddene. Det er en motionsform for stort set alle – både nybegyndere og erfarne fitness entusiaster i alle aldre.

Helt kort kan Jumping® Fitness beskrives som aerobic-inspireret træning på en specialudviklet trampolin. Der er fuld knald på, når musikken spiller – og kombinationen af en trampolin med styr og de særlige Jumping® Fitness-øvelser giver en utrolig intensiv træningsform, hvor du hele tiden er i gang. Med Jumping® Fitness får du på rekordtid forbedret din kondition, imens du også øger din muskelstyrke, smidighed og stabiliteten i leddene. Samtidig er Jumping® Fitness særdeles velegnet til genoptræning efter idrætsskader og kan også dyrkes af mange gigt- og rygpatienter.

Husk gode sko og en flaske vand 

Gitte Jensen
Sanne Lund Schouby

Herreyoga

 

Torsdage 19:00-20:00
Multisal 
Kolind+

Opstart uge 33

Er du mand nok til yoga 🙂 

Knager det i kroppen, og er det blevet lidt langt ned til fødderne når strømperne skal på, så kunne dette være holdet for dig. 

Yoga har potentiale til både at styrke din krop og gøre den mere smidig og til at lindre smerter.  Vi vil hver gang arbejde kroppens muskler og led godt igennem. Der vil ikke være fokus på hvor langt du kommer ned i spagat, men på at du går fra hver time afspændt og i godt humør.

Er yoga ikke noget for dig, fordi tanken om en time i trikot og andægtig stilhed skræmmer, så giv dette hold en chance.  Du møder op i shorts og t-shirt (eller andet tøj du kan bevæge dig i).  Vi arbejder koncentreret, men der er altid plads til en frisk bemærkning og et godt grin.  Og vi slutter altid af med afspænding. 
Det er ikke en forudsætning at du har prøvet yoga før.  Alle kan være med, så ta’ din nabo, fodboldkammerat, bror eller svigerfar med.

Har du en yogamåtte så tag den med, ellers låner du af os.  Det er en god ide at huske en flaske vand.

Vil du vide mere så kontakt Helle Jensen, tlf. 40708955

Helle Jensen

Motionsherrer

 

Tirsdage 19:00-20:00
Lille gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 39

Dette hold – af nogen kaldet ”bevægelse for mænd” er et tilbud til modne mænd. Sidste år var deltagerne fra ca. 45 år – +70år. Træningen er opbygget, så vi i løbet af timen får pulsen og åndedrættet op flere gange, og vi får arbejdet med alle de større muskelgrupper, og især styrket mave- og rygmuskulaturen. Alle kan være med! Der bliver ikke set skæv til nogen, fordi de holder en lille pause. Kun ”den der arbejder” kan mærke hvornår det bliver for hårdt, så det vigtigste er, at man får motioneret på et niveau, som man kan holde til.

Kurt Madsen

Søndags yoga

 

Søndage i ulige uger
08:30-09:30
Multisal Kolind+

Opstart uge 31

Vi tager hensyn til at vi mødes forholdsvis tidligt på dagen, så kroppen vækkes blidt og stille, med stræk, fokus på vejrtrækning og ro.  Herefter sætter vi lidt mere gang i øvelserne, dybe stræk og let styrke.  Vi slutter med en kort afspænding, så vi bliver klar til at gå videre ud i dagen. 

Alle kan deltage.  Du behøver hverken at være specielt smidig eller stærk for a tvære med.  Tag tøj på du kan bevæge dig i, og medbring godt humør og vand.  Det vil være en fordel ikke at have spist ret meget morgenmad.

Der er 2 muligheder for betaling.  Enten tilmelding til hele perioden fra august til jul, eller betaling pr. gang-

Vil du vide mere, så kontakt Helle, tlf. 40 70 89 55

Helle Jensen

      

Disse hold er vi klar til at udbyde men vi mangler en person som er klar på at være instruktør på holdet.
Vi hjælper dig i gang med kurser og sparring og holdet vil kunne ligge når det passer dig.  
Er det dig vi leder efter eller kender du en? – Kontakt Sanne på 26209530

 

Springhold

Fra 4 kl.

 

Vi mangler en person som vil stå for en sjov springtime bestående af basis og opbygning af de grundlæggende spring.

 
 

Vi-Ka-Nok

Fra 15 år

 

Vi søger en person som brænder for at lave serier og / rytmisk gymnastik. Holdet er gode til at komme med ideer til undervisningen.

Derudover har de en tradition for at deltage i DGIs landsstævne.

 
 

Frisk motion for damer

Holdet spænder fra 35 – 80 år

 

Holdet mangler en person som er klar til at planlægge øvelser hvor der er fokus på bevægelse og hvor der kan tilpasses holdet. De er gode til at komme med ønsker til træningerne men de er også klar på at prøve nye ting. 

 
Luk menu