Holdbeskrivelse og trænere sæson 2019-2020

Børn

Hold

Alder

Træningstid

Holdbeskrivelse

Trænere

 

Forældre/barn

1-3 år

Onsdage 16:30-17:30
Stor Gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 35

Vi skal have pulsen op og have sved på panden – alle mand.
Vi skal hoppe, trille, kravle, løbe, danse og snurre rundt, så vi får hele kroppen i bevægelse.
Vi skal lave sanglege, vi skal udfordres motorisk på forhindringsbanen og have en masse fri bevægelse med og uden redskaber.
Og vigtigst, skal vi have det sjovt sammen.

Malene Brøgger Andreasen
Christina Holst

Børnehave-banditterne

(Mulighed for gå-bus til holdet)

Fra 3 år

Tirsdage 16:15-17:15
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 35

Vi skal lege os ind i gymnastikkens verden som er fuld af sang og bevægelse.
Vi kommer til at hoppe og lege til musik, lave sanglege og tumle på redskaber. Der kommer helt sikkert sved på panden og fuld fart på. Vi får styrket motorikken og brugt lattermusklerne i en time.
Holdet er både for drenge og piger.

Leah Meineche
Majbritt Henriksen
Mathilde Jensen

Leg og spring

0 kl. – 3 kl.

Tirsdage 17:30-18:30
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 35

Har du en masse energi?
Er du til en masse sjov og leg?
Elsker du at røre dig og få brugt en masse energi?
Synes du det er sjovt at udfordre sig selv?
Er det at få en masse nye venner lige noget for dig?
Hvis du kan svare ja på overstående, så kom med på holdet hér. Her laver vi alt fra holdgymnastik til en masse forskellige lege.
Holdet er for både piger og drenge.

Leah Meineche
Mikkel Petersen
Frederik

Mini-Disko

5 år – 2 kl.

Mandage 16:15-17:00
Multisal 2
Kolind+

Opstart uge 36

Mini-disko er kort beskrevet, holdet for de børn som elsker at danse.
På holdet bliver der danset til en masse forskellige sange.

Sange som børnene måske kender, og ikke kender. Så hvis dit barn elsker at danse, så er mini-disko holdet de skal på.
Holdet er både for drenge og piger.

Line Schmidt
Jannie Djurtoft

Showdance 1

Fra 3kl. –

Mandage 17:15-18:00
Multisal 2
Kolind+

Opstart uge 36

Showdance er dans hvor man danser sammen som et hold. Vi vil på holdet arbejde på at danse så ens som muligt, øve performance og perfektion. Showdance er et dansehold for dem som elsker at danse og bevæge sig til musik.

Line Schmidt

Showdance 2

Fra 6kl. –

Torsdage 16:45-17:30
Multisal 1
Kolind+

Opstart uge 35

Showdance er dans hvor man danser sammen som et hold. Vi vil på holdet arbejde på at danse så ens som muligt, øve performance og perfektion. Showdance er et dansehold for dem som elsker at danse og bevæge sig til musik.

Maria Ø. Friis

 

 

 

 

 

Voksen

Hold

Alder

Træningstid

Holdbeskrivelse

Trænere

 

Motionsboksning

Fra 11 år

Tirsdage 19:00-20:30
Torsdage 19:00-20:30
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 33

Kan du li´at gi´den gas – træne så sveden springer?
På dette hold er der fokus på både kondition og styrke.

Claus Figge

CrossDance

Fra 11 år
(Ifl. med voksen)

Tirsdage 19:30-20:30
Torsdage 17:30-18:30
Multisal
Kolind+

Opstart uge 34

CrossDance går ud på at have “en fest”

En CrossDance time er bygget op så man skiftevis træner kondition (cardio) styrke for arme, ben og balder, og balance.
Det hele sat sammen med sjove dansetrin.
Man får sved på panden og en letter øm krop dagen derpå.
Musikken er noget vi alle kender – det er meget tilladt at synge med (hvis man har luft til det)
Dansetrinnene er meget simpelt bygget op så der er ikke noget at “være bange for”. Alle kan være med.
Programmet fra time til time vil ikke vil ændre sig ret meget – måske en ny sang en gang i mellem. Tanken er at det skal være til at gå til og at man bliver dus med trin og øvelser så man kan koncentrere sig om at give den max gas.
Det kan være svært at beskrive så kom og prøv.

Gitte Jensen
Sanne Lund Schouby

Vi-Ka-Nok

 

Onsdage 18:30-20:00
Multisal 2
Kolind+

Opstart uge 36

Er du frisk på at udfordre dig selv, så er dette hold noget for dig!
Vi træner traditionelt rytmisk gymnastik med et tvist, der skal jo lidt nytænkning til i ny og næ, så derfor kan jeg love dig, at du får sved på panden og at de små grå bliver rørt.
Vi er et opvisningshold og vi hygger os med 3 – 5 opvisninger I foråret.
Holdet syder af en god stemning, der er plads til alle også dig! 🙂

Jeanette Brink

Herreyoga

 

Torsdage 19:00-20:00
Multisal 2
Kolind+

Opstart uge 34

Yoga for mænd giver fordybelse, styrke og ro i en travl hverdag.
Du får en styrkende allround yogaundervisning, som giver ro, energi og overskud.
Du bliver guidet gennem øvelser som lægger vægt på åndedræt, styrke og smidighed. Alt i et roligt tempo og under hensyntagen til stive ben og brugte rygge. Yoga er et godt supplement til løb, cykling eller anden sportslig aktivitet. Alle kan være med.
Tag tøj på du kan bevæge dig i, og medbring godt humør og lidt vand.

Helle Jensen

Motionsherre

 

Tirsdage 19:00-20:00
Lille gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 39

Dette hold – af nogen kaldet ”bevægelse for mænd” er et tilbud til modne mænd. Sidste år var deltagerne fra ca. 45 år – +70år. Træningen er opbygget, så vi i løbet af timen får pulsen og åndedrættet op flere gange, og vi får arbejdet med alle de større muskelgrupper, og især styrket mave- og rygmuskulaturen. Alle kan være med! Der bliver ikke set skæv til nogen, fordi de holder en lille pause. Kun ”den der arbejder” kan mærke hvornår det bliver for hårdt, så det vigtigste er, at man får motioneret på et niveau, som man kan holde til.

Kurt Madsen

Frisk motion for damer

 

Tirsdage 18:30-19:30
Multisal 1
Kolind+

Opstart uge 38

Vi arbejder hele kroppen igennem til glad musik og i god og hyggelig stemning.
Der er plads til alle da ”øvelserne” kan tilpasses hver enkelt.
Holdet består at deltager i alderen 30-80 år.

Kirsten Mogensen

Søndags yoga

 

Søndage i lige uger
08:30-09:30
Multisal 2
Kolind+

Opstart uge 36

Der tages hensyn til at vi mødes forholdsvis tidligt på dagen, så kroppen vækkes stille og roligt med blide stræk, fokus på åndedræt og ro, og vi slutter af med en (kort) afspænding så vi bliver klar til at gå videre ud i dagen.
Der vil i timen være forskelligt indhold. Alle kan deltage. Du behøver hverken at være speciel smidig eller stærk for at være med. Tag tøj på du kan bevæge dig i, og medbring godt humør og vand. Det vil være en fordel ikke at have spist ret meget morgenmad.

Helle Jensen

Luk menu