Holdbeskrivelse og trænere sæson 2019-2020

Børn

Hold

Alder

Træningstid

Holdbeskrivelse

Trænere

 

Abeungerne 
(Forældre/barn hold)

0-3 år

Torsdage 16:30-17:30
Stor Gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 37

Vi skal have pulsen op og have sved på panden – alle mand.
Vi skal hoppe, trille, kravle, løbe, danse og snurre rundt, så vi får hele kroppen i bevægelse.
Vi skal lave sanglege, vi skal udfordres motorisk på forhindringsbanen og have en masse fri bevægelse med og uden redskaber.
Og vigtigst, skal vi have det sjovt sammen.

Sanne Lund Schouby
Mathilde Jensen

Børnehaveholdet

 

Fra 3 år

Mandage 16:30-17:30
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 37

Vi skal lege os ind i gymnastikkens verden som er fuld af sang og bevægelse.
Vi kommer til at hoppe og lege til musik, lave sanglege og tumle på redskaber. Der kommer helt sikkert sved på panden og fuld fart på. Vi får styrket motorikken og brugt lattermusklerne i en time.
Holdet er både for drenge og piger.

Christina Holst
Ditte Bæk
Suzanne Madsen
Mathias

Leg og spring

0 kl. – 3 kl.

Tirsdage 16:30-17:30 (LUKKET)
Stor gymnastiksal
Kolind skole 

Tirsdage 17:45-18:45
Stor gymnastiksal
Kolind Skole

Opstart uge 37

Har du en masse energi?
Er du til en masse sjov og leg?
Elsker du at røre dig og få brugt en masse energi?
Synes du det er sjovt at udfordre sig selv?
Er det at få en masse nye venner lige noget for dig?
Hvis du kan svare ja på overstående, så kom med på holdet hér. Her laver vi alt fra holdgymnastik til en masse forskellige lege.
Holdet er for både piger og drenge.

Leah 
Tanja Rønnest
Sara Gregersen
Frederik
Karoline 

Mini-Disko

5 år – 2 kl.

Mandage 16:15-17:15
Multisal
Kolind+

Opstart uge 37

Mini-disko er kort beskrevet, holdet for de børn som elsker at danse.
På holdet bliver der danset til en masse forskellige sange.

Sange som børnene måske kender, og ikke kender. Så hvis dit barn elsker at danse, så er mini-disko holdet de skal på.
Holdet er både for drenge og piger.

Sara Gregersen
Stine Skyldahl

Showdance 2

Fra 3kl. – 5kl.

Torsdage 16:30-17:30
Multisal 
Kolind+

Opstart uge 37

Showdance er dans hvor man danser sammen som et hold. Vi vil på holdet arbejde på at danse så ens som muligt, øve performance og perfektion. Showdance er et dansehold for dem som elsker at danse og bevæge sig til musik.

Emma Kristensen
Cathrine Kobberøe

Showdance 3

Fra 6kl. – 9kl.

Torsdage 17:45-18:45
Multisal 
Kolind+

Opstart uge 37

Showdance er dans hvor man danser sammen som et hold. Vi vil på holdet arbejde på at danse så ens som muligt, øve performance og perfektion. Showdance er et dansehold for dem som elsker at danse og bevæge sig til musik.

Emma Kristensen
Cathrine Kobberøe

     

Voksen

Hold

Alder

Træningstid

Holdbeskrivelse

Trænere

 

Motionsboksning

Fra 11 år

Tirsdage 19:00-20:30
Torsdage 19:30-21:00
Stor gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 32

Kan du li´at gi´den gas – træne så sveden springer?
På dette hold er der fokus på både kondition og styrke.

Claus Figge

CrossDance

Fra 11 år
(Ifl. med voksen)

Tirsdage 19:30-20:30
Torsdage 18:30-19:30
Multisal, Kolind+

Stor gymnastiksal
Kolind skole

Torsdag opstart uge 37
Tirsdag opstart uge 38

CrossDance går ud på at have “en fest”

En CrossDance time er bygget op så man skiftevis træner kondition (cardio) styrke for arme, ben og balder, og balance.
Det hele sat sammen med sjove dansetrin.
Man får sved på panden og en letter øm krop dagen derpå.
Musikken er noget vi alle kender – det er meget tilladt at synge med (hvis man har luft til det)
Dansetrinnene er meget simpelt bygget op så der er ikke noget at “være bange for”. Alle kan være med.
Programmet fra time til time vil ikke vil ændre sig ret meget – måske en ny sang en gang i mellem. Tanken er at det skal være til at gå til og at man bliver dus med trin og øvelser så man kan koncentrere sig om at give den max gas.
Det kan være svært at beskrive så kom og prøv.

Gitte Jensen
Sanne Lund Schouby

Vi-Ka-Nok

  Holdet mangler en instruktør. 
Kunne det være dig vi søger? Ring til Sanne på 26209530 og hør mere.
 

Herreyoga

 

Torsdage 19:00-20:00
Multisal 
Kolind+

Opstart uge 36

Yoga for mænd giver fordybelse, styrke og ro i en travl hverdag.
Du får en styrkende allround yogaundervisning, som giver ro, energi og overskud.
Du bliver guidet gennem øvelser som lægger vægt på åndedræt, styrke og smidighed. Alt i et roligt tempo og under hensyntagen til stive ben og brugte rygge. Yoga er et godt supplement til løb, cykling eller anden sportslig aktivitet. Alle kan være med.
Tag tøj på du kan bevæge dig i, og medbring godt humør og lidt vand.

Helle Jensen

Motionsherrer

 

Tirsdage 19:00-20:00
Lille gymnastiksal
Kolind skole

Opstart uge 39

Dette hold – af nogen kaldet ”bevægelse for mænd” er et tilbud til modne mænd. Sidste år var deltagerne fra ca. 45 år – +70år. Træningen er opbygget, så vi i løbet af timen får pulsen og åndedrættet op flere gange, og vi får arbejdet med alle de større muskelgrupper, og især styrket mave- og rygmuskulaturen. Alle kan være med! Der bliver ikke set skæv til nogen, fordi de holder en lille pause. Kun ”den der arbejder” kan mærke hvornår det bliver for hårdt, så det vigtigste er, at man får motioneret på et niveau, som man kan holde til.

Kurt Madsen

Frisk motion for damer
(Samarbejde med IFM)

 Tirsdage 18:30-19:30
Multisal, Kolind+ 
Opstart uge 36
(indtil jul i Ryomgaard
(Efter jul i Kolind)
Jeg vil lytte til jeres ønsker om bevægelse og kombinere dét med lidt god opvarmning og træning af de muskler, vi bruger til at holde os oprette og holde skuldrene tilbage på plads, så vi ikke synker sammen – og så selvfølgelig en god udstrækning. Det bliver god bevægelse, grin og hygge. Lene Frimer

Søndags yoga

 

Søndage i lige uger
08:30-09:30
Multisal Kolind+

Opstart uge 34

Der tages hensyn til at vi mødes forholdsvis tidligt på dagen, så kroppen vækkes stille og roligt med blide stræk, fokus på åndedræt og ro, og vi slutter af med en (kort) afspænding så vi bliver klar til at gå videre ud i dagen.
Der vil i timen være forskelligt indhold. Alle kan deltage. Du behøver hverken at være speciel smidig eller stærk for at være med. Tag tøj på du kan bevæge dig i, og medbring godt humør og vand. Det vil være en fordel ikke at have spist ret meget morgenmad.

Helle Jensen

Luk menu